L’alcalde no va en bus


És l’única explicació que trobo després de rebre el programa de l’Ajuntament de la Nova Xarxa de Bus de Barcelona. Sense encomanar-se a ningú el Consistori es treu de la màniga unes millores que no hem demanat, amb la seva corresponent inversió, que tampoc no hem aprovat.

Anem per parts. Tots recordem les dures crítiques que va tenir la consulta popular de la remodelació de la Diagonal quan, després d’elevades despeses durant tot el procés, el resultat va ser “deixeu la Diagonal tal com està”. En aquell cas es parlava d’un sol carrer de la ciutat, un carrer important, això sí, però la gent no veia clares una sèrie de propostes que no semblaven del tot resoltes. Ara, però, estem parlant de tots els carrers de Barcelona, de la xarxa de comunicació que milers de persones agafen diàriament, i aquí no consulten res, no fos cas que el resultat també els sortís “no gasteu els diners en això, que ja ens movem prou bé”. És cert que hi ha zones mal comunicades i algun recorregut millorable, però no entenc que això hagi de suposar canviar la majoria de línies per unes de noves que faran recorreguts que queden molt bé en un plànol però que a l’hora de la veritat obligaran els usuaris a fer diversos transbordaments en cada trajecte.

Ningú no es mou en línia recta per anar d’un lloc a l’altre, sempre anem fent recorreguts més o menys tortuosos per la ciutat i, afortunadament, hi ha autobusos que els cobreixen. Amb el nou pla de l’Ajuntament això s’ha acabat. Per deixar el carrer on hem agafat l’autobús haurem de fer, necessàriament, transbordament. Per exemple, qui vulgui anar de la Travessera de les Corts a l’Hospital de Sant Pau haurà de canviar uns 3 cops d’autobús, amb les incomoditats i els temps d’espera que això suposa. Qui vulgui anar de la Plaça Catalunya a Maria Cristina, també haurà de canviar 2 o 3 cops d’autobús, i així successivament.

Al tríptic de l’Ajuntament on se’ns informa (i imposa) aquest nou sistema el justifiquen, entre altres coses, amb què l’autobús que fa menys girs va més ràpid. Cert. Però la persona que ha de canviar tres vegades d’autobús per fer un recorregut dubto que vagi més ràpid.

Una retirada a temps sempre és millor que una desfeta, per tant seria millor que s’ho repensessin, i que fessin una consulta, online si cal, per tenir menys despeses, per veure si realment aquestes modificacions les volem, els barcelonins.

Com a apunt final dir que la implantació de les 5 primeres línies suposa una inversió d’un milió d’Euros. Si n’han d’implantar 28 estem parlant de 6 milions d’euros públics que van cap a aquest despropòsit municipal. Visca Barcelona!

Anuncis
Comments
One Response to “L’alcalde no va en bus”
  1. Carme ha dit:

    No t’hi cansis. Faran allò que els surti dels pebrots!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

  • Escriu el teu mail i clica aquí per seguir aquest blog i rebre notificacions per mail de noves entrades.

    Join 78 other followers

%d bloggers like this: